A pixel art és a cellák árnyékolása mozoghat – itt az ideje egy új divatnak. Nem sokkal a Pentiment után újabb játékot kaptunk, amely középkori kéziratok stílusában készült. Csak ha az Obsidian egy sztorikalandot kínált, akkor az Inkulinati nevű újdonság egy körökre osztott taktika oldalnézettel. Egyelőre PC-n és Friv5Online korai hozzáférésben van, de már ebben a szakaszban levonhatunk néhány következtetést.
A játék világában a rátermett mesterek olyan társadalomba lépnek be, amely kéziratok lapjaira rajzolva szórakoztatja magát. A csata két résztvevője önarcképeket (mini-inkulinált) ábrázol, a mellettük lévő szabad helyeken pedig élő tintával vadállatokat és egyéb lényeket rajzolnak. A végső cél az, hogy az ellenséges mini-Inculinate egészségét nullára csökkentsd azáltal, hogy parancsokat adsz vadállataidnak, új harcosokat hívsz meg, és más lehetőségeket használsz.
Három lényt vittünk magunkkal az útra. Eleinte a játékos állatválasztása nem olyan nagy – csak a nyulak és a kutyák. A nyulak egyedülálló aktív képességgel rendelkeznek – csóválják a hátukat, elaltatva a célpontot és csökkentve annak pontosságát. A kutyák viszont imádkoznak, és immunissá válnak a visszaütéssel szemben.
A Knockback az Inkulinati egyik fő mechanikája , amellyel itt a helyszínek jönnek létre. A kézirat lapjain a padlót festett csíkok alkotják, amelyek a széleken leszakadnak. Így a célpontokat le lehet tolni az oldalakról – a csata minden résztvevője rendelkezik ezzel a képességgel. Lehetővé teszik, hogy egy ellenfelet (vagy elvtársat) csak egy cellát mozgass, így nem fogsz tudni gyorsan szétszórni mindenkit, ezért ajánlatos az üres helyeket kitölteni - tárgyakat helyezni oda vagy mozgatni a harcosokat. Hiszen ha valakit egy elfoglalt cellába tolsz, akkor ugyanabba az irányba csúszik, amíg el nem ér egy üres helyet.
Ha a szerencse a játékos oldalán áll, még egy mini-inculinat is legyőzhető így. A ledobás nem kötelező – minél tovább haladsz a játékban, annál több csapdával találkozol, beleértve a mérgező felhőket, a meggyújtott máglyákat és így tovább. És ha a játék elhúzódik, akkor a negyedik vagy ötödik szakaszban tűz kezd lobogni a térkép szélei mentén, csökkentve a biztonságos helyek számát. Igaz, bizonyos esetekben a tűz csak a játékos oldalán jelenik meg.
Inkulinati egyik fő problémája ehhez kapcsolódik - idővel a játékos túl sok bajba kerül, amivel meg kell küzdenie, miközben megpróbálja legyőzni az ellenséget. Forráspontig jutottam, amikor az egyik szinten csontvázak találkoztak, amelyek mindegyike „haláltáncot” rótt a harcosaira – emiatt a kör végén az állataim akár öt-öt pont sebzést is kaptak. Ebben a szakaszban a helyszínek egyre veszélyesebbek voltak - hol tűz volt, hol felhők. Tényleg egy lépést sem tudtam tenni, és elvesztettem a harcot. És alacsony nehézségi szinten volt.
Lehet, hogy csak rosszul tudok ilyen taktikát játszani, de valami egyértelműen nincs rendben az egyensúlyban. A klasszikus mini inculinat harc előtt a játékosnak több kihívást is teljesítenie kell, kiválasztva, melyik utat kívánja bejárni. Meg lehet állapodni olyan harcokban, ahol az állatok találkoznak más állatokkal, és a karakter nem vesz részt bennük. Kiválaszthatja a mini-inculinát csatáit állatokkal - számukra még egy harcost adnak a kollekcióba. Mehet az úton, ahol van egy bolt vagy más létesítmény, ahol költhet vagy kereshet aranyat, valamint bónuszokat kaphat.
Mindegy azonban, hogy melyik utat választja, mégis rövidnek bizonyul. Először is növelnie kell a csata elején rendelkezésre álló tinta mennyiségét - az ő segítségükkel rajzolhat harcosokat, amelyek mindegyikének külön költsége van. A legerősebbek és a legtartósabbak meglehetősen drágák, a gyengébbeket pedig sokszor lehet létrehozni, csak veszélyes helyeken nem bírják sokáig. Másodszor, nyomon kell követnie az arany mennyiségét - enélkül nem vásárolhat olyan értékes árukat, mint a passzív képességek. Az egyikkel például minden kör elején a harcosaid helyreállítják az egészséget, a másikkal pedig tintát kapsz, ha állataid elpusztulnak.
Presztízspontokat is kell szereznie - mind a csatákban elért győzelmek, mind a szolgáltatások megtagadása esetén adják ki. Például nem fogsz aranyat költeni a boltban, helyette presztízspontokat kapsz - akkor a következő fejezetben ingyen tintakészlet-növekedést kaphatsz, hiszen megjelenik egy ilyen lehetőség. De nem akarom feladni - gyenge íjászokkal és kardforgatókkal egyre nehezebb lesz legyőzni a mini-inkulináltakat, és nincs sok más forrás az új állatoknak.
Presztízsre is szükség van ahhoz, hogy új kezdő harcosokat tudjunk kinyitni. Az Inkulinati a bagel elvén működik - ha elveszíted az összes "életedet" (számuk a nehézségi szinttől függ), akkor minden haladás törlődik, és újra kell kezdened az utat. A kezdetben feloldott nyulak és kutyák új lényekkel bővülnek a saját jellemzőikkel. Közülük kiemelkednek a robbanóanyagok, mulatságos lények, amelyek bármikor felrobbanhatnak, akár halál esetén is. Olcsóak és sok kárt okoznak.
A presztízspontok új mini-inkulinált kezdőképességeket is felszabadítanak, amelyeket gesztusoknak nevezünk. Mindig tudja, hogyan kell a célpontokat (és önmagát) jobbra-balra mozgatni, de emellett képes állatokat gyógyítani, átmenetileg javítani tulajdonságaikat, vagy akár felrobbantani a saját bajtársait. Bónusz gesztusokat vásárol, ahogy halad az üzletben – ott van az egyik ellenség elaltatása, és lehetőség van arra, hogy az ujjával megsebesítse az ellenséget. Egy körben minden rendelkezésre álló gesztust használhatsz, de időre van szükségük a felépüléshez – természetesen nem engedik meg, hogy minden körben meggyógyítsd a csapattársaidat. Igen, és a gesztusok tartománya kicsi - elég közel kell lennie a célhoz. De még mindig nagyon hasznosak, és többször is megtakarítanak.
Valószínűleg az Inkulinati összetettsége annak a ténynek köszönhető, hogy nincs határozott cselekvési sorrend. A játékos szabadon választhat, hogy melyik állat mit csináljon, majd az ellenfél is dönt. Csapdába kergettél valakit, hogy a következő vadállatod a mélybe taszítsa az ellenséget, és az ellenfél átváltott ehhez a szegény fickóhoz, és egy másik helyre vitte. Vagyis ez nem egy taktikai játék, amelyben mindent egyértelműen meg kell tervezni, el kell távolítani a célpontot, mielőtt elmozdulna, és így tovább - itt minden kiszámíthatatlanabb. A teljes verzióban egy többjátékos módot terveznek hozzáadni, ahol még szembetűnőbb lesz egy ilyen rendszer hátránya.
A támadás alatti minijáték külön téma a megbeszélésre. Időben meg kell nyomnia a gombot, hogy a harcos maximális sebzést okozzon - az egész csata sorsa attól függhet, hogy azonnal legyőzi-e a célpontot. Néha a nyíl nagyon gyorsan mozog, és ez egy újabb példa arra, hogy a játékost milyen gyakran elveszik a helyzet irányítása alól.
Ha egy ellenség elrontja a terveidet, és azt még csak nem is nevezhetjük csalásnak a mesterséges intelligencia részéről, a játéknak így kell működnie. De néha azt szeretné, ha nem hozna semmilyen döntést legalább a játékos érdekében. Amikor az állatok párbajára mész, nincs mini-inculinát, így maga a rendszer helyezi el az állatokat a térképen. El tudod képzelni, mennyire múlik minden a szerencsén – ha nincs szerencséd, a játék az íjászt közvetlenül az ellenséges lények elé állítja, és a legerősebb harcost valahova felfelé küldi, ahonnan csak pár ütés után esik le. mozog.
Normál egyensúly mellett az Inkulinati teljesen más színekkel csillog majd. A körökre osztott csaták izgalmasak a különböző harcosok és helyzetek miatt. Vagy olyan ajtók jelennek meg, amelyeken csak egyik vagy másik csapat egységei tudnak áthaladni, vagy egy csapda repül a térképen egyik helyről a másikra, megölve a rajta állókat a kanyar végén. Nemcsak azt figyeli, hogy le lehet-e lökni valakit a térképről, hanem azt is, hogy az Ön vagy ellenséges állatai állnak-e a tintafoltokon – a mini-inkulináltak tintát gyűjtenek, hogy új katonákat hozzanak létre. Ha meg akarod nehezíteni ellenfeled életét, próbáld meg ne hagyd az egységeit ezeken a helyeken, különben később nem tudod megküzdeni a harcosaival.
Az Inkulinati maga ötlete nagyszerű: minden csodálatosan van megrajzolva, és a humor is jó, a játékmenet pedig szokatlan - a lehető legmesszebbre szeretne jutni, és a lehető legtöbb próbát leküzdeni. Számomra azonban úgy tűnt, hogy néha túl sok ilyen teszt van, és a jelenlegi egyensúly mellett meglehetősen nehéz élvezni az áthaladást. Azt mondják, hogy a projekt körülbelül egy évig korai hozzáférésben marad - és új lények és helymódosítók kerülnek hozzáadásra. Remélem, hogy a komplexitáson is dolgoznak – a játék csodálatos lehet.