Amitől a tenyeredből fognak enni a szolgáltatók!

Szerző: Tóth Enikő @ 2018.05.26 03:42

Néhány tuti megfogalmazás, amitől a tenyeredből fognak enni a szolgáltatók, és néhány amit mi nem ajánlunk. Szerintünk sokat számít, hogy ugyanazt a helyzetet, hogyan adjuk elő, amikor szeretnénk valamit…

1.,

Motiváló: Holnapra (vagy más lehetetlen időpontra) szeretnénk, életmentő lenne.
Ezzel nincs semmi gond, a világ felgyorsult, soha senki nem éri utol magát, ha „életek múlnak rajta”, úgyis szívesen segítenek. Ha nem tudják megoldani, majd megoldja valaki más.
Demotiváló: Holnapra (vagy más lehetetlen időpontra) legyen meg!

Ha csak nem vagytok függőségi vagy szerződéses viszonyban, ne parancsolgass, mert attól senki nem fog belelkesülni.

2.,

Motiváló: Azért jöttünk ide, mert hallottuk, hogy Ti vagytok a legjobbak és a leggyorsabbak, és nekünk sajnos …..-ra kellene (esetleg azt is mondd meg, hogy kitől hallottál róluk)! Simogatod az önbecsülésüket, bár sokan szerények, de ez mindenkinek jól esik, szeretni fognak, és még jobb, hogy amit kérsz el fog készülni. Demotiváló: Ide jöttünk, mert ilyen gyorsan senki nem vállalta el. Úgy hogy már csak ti maradtatok, kérlek segítsetek.
A szolgáltatók is tisztában vannak az erősségeikkel, és gyengeségeikkel, akkor se mondjuk meg, hogy ők csak a „C” terv voltak, ha tényleg úgy van.

3.,

Motiváló: De Ti annyira ügyesek vagytok, tudjuk, hogy meg tudjátok ekkora csinálni. Ehhez nem szükséges magyarázat, ismét kedvesek voltunk, és ismét örömmel azt fogják csinálni, amit kértünk. Demotiváló: De hiszen mi ez, fél óra alatt megvan. Ez csak pár darab.
Ez olyan, mintha lebecsülnéd, amit csinálnak. Lehet, hogy nem nagy dolog, de mivel nem csak Te vagy az egyetlen ügyfelük, ha a tiédet bevállalják, akkor más munkája fog csúszni, vagy valaki túlórázni fog. Te szívesen túlórázol bárki kedvéért?
„Ez csak pár darab”… gyakran halljuk a nyomdában, ezeket is szívesen elkészítjük, de érdemes tudni, hogy 2000 db-ot alig több idő elkészíteni, mint 4 db-ot.

4.,

Motiváló: Hagyjak előleget? Kifizessem előre?
A legtöbb helyen nem kérnek előleget, de mivel mindenki pénzből él, mindenképpen örülni fognak, ha már előre is látják a fizetési hajlandóságot.
Demotiváló: Most nincs nálam pénz. Majd valamikor bedobom.
Ez oké, ilyen előfordul, de akkor legalább olyan sebességgel fizesd ki, mint, amilyen gyorsan el kellett készíteni amit rendeltél, mert az biztos hogy azonnal kellett. Ha ezt ellinkeskeded, legközelebb lehet, hogy már nem fognak akkora lelkesedéssel fogadni.

5.,

Motiváló: Ha egy tágabb határidőt szabsz, dátummal együtt a megrendelésednek.
Minden szolgáltató örülni fog neki, ha végre valamivel nem kell kapkodni, és elszöszmötölhet azzal amit szeret csinálni. Demotiváló: Nem sürgős, majd ha lesz egy kis időtök csináljátok meg.
Ezt a saját érdekedben, soha senkinek ne mondd. Mivel mindenki „el van havazva”, soha nem lesz „egy kis idejük”... A szolgáltató fejében a „nem sürgős” címkét kapja meg a megrendelésed, és eltelik egy hónap, kettő, és mindig csak a nem sürgős címkét fogják látni, amíg fel nem hívod, hogy most már nagyon sürgős…

6.,

Motiváló: Azért lehetek ismerős, mert én vagyok a …… (befolyásos, vagy ismert személyiség).
Valószínűleg örülni fognak neked, és büszkén fogják mesélni másoknak, hogy Te is náluk készítetted ezt vagy azt.
Demotiváló: Remélem, hogy jó lesz, és meglesz akkora, mert én vagyok a…. (befolyásos, vagy ismert személyiség).
Jó esetben a szolgáltatónál ez nem kéne, hogy döntő legyen (minőség, vagy határidő, esetleg elbánás terén), és többségüknél nem is az. Tehát valószínűleg ugyanazt a minőséget, határidőt tudják biztosítani, bármilyen befolyásos ügyfél is érkezik. Érdemes még figyelembe venni, hogy adott esetben mire megy az ember a befolyásával: Pl. ha elégedetlenek vagyunk azzal, ahogy az alkalmazott viselkedett velünk, és felhívjuk a főnökét, hogy rúgja ki, egy rossz vélemény miatt, valószínűleg nem fogja (ha amúgy elégedett vele), mert sokkal nehezebb új alkalmazottat találni, mint új ügyfelet…

Biztosan kiderül számodra, hogy ezeket a szituációkat a Balaton Nyomdában a saját bőrünkön, mint szolgáltató és mint ügyfél is megtapasztaltuk. Szeretnénk ezzel a pár sorral segíteni Titeket a gördülékenyebb ügyintézés felé a mindennapokban.

Hozzátesszük azért, hogy bizonyos esetekben, persze lehetnek kivételek, pl. vannak olyan régi ügyfelek, barátok, rokonok, akiknek mindent megbocsátunk, és persze ők is nekünk…

  • Címkék:
  • Nincsenek cimkék